sinema

yine tembelliğim üstümde bu ara.. yeni kayıt diyip diyip geri çıkıyorum.. haftasonu ne zaman yoğun olsam bütün haftayı böyle geçiriyorum.. ya da işin kolayına kaçıp bahar tembelliği diyelim.. aklıma gelmişken bahar tembelliği diye bir olgunun olduğunu bile bile en derin temizliği aynı mevsime yerleştirmek büyük bir çelişki değil midir ki?

birkaç ay öncesine kadar böyle bir bilete sahip olacağımı düşünsem güler geçerdim sanırım.. film festivali olmasa önümüzdeki bir kaç yıl daha da giremezdim zaten..

normal bir sinemadan bazı temel farkları olan bir yer olduğunu farkettiğimiz andan sonra her yurdum gencinin yaşadığı önünden geçerken başını eğme ama içten içe nasıl bir yer olduğunu merak etme durumunu yaşıyorduk lise çağlarımızda.. (cümleyi nasıl toparlayacağımı bilemedim dağınık kaldıysa kusura bakmayın :D ) bir gün burda film izleyeceğimiz de bayan olduğumuzdan mütevellit aklımıza bile gelmiyordu..

mevcut saatler içerisinde bize en cazip gelen film bu olduğu için zorla dişçiye götürülen çocuk misali ayak sürüyerek içeri girdim..

öncelikle merak edenler varsa söyleyeyim koltuklar harici değişen bir şey yok içerde.. eski halini bildiğimden değil ama yeniyle eskiyi ayırt edebiliyorum :D içerideki tuhaf koku can sıksa da normal bir sinemadan pek bir farkı yok gibi.. içerinin resmini aradım google da ama hiçbir yerde yoktu.. beyoğlu afmnin eski haline benzettim ben.. koltuklar aynı hizada, yandakinin kafası altyazının üstünde bir şekilde izliyorsun filmi..

insanoğlu şanslı olmalı.. sinemada bile.. ben de şanslı olduğumu düşünmüşümdür hep.. arkadaşlarımın önüne kel adam, kabarık saçlı kızın gelmesi benim önümde ise minyon bir kızın olması başka bir şeyle açıklanır mı ki =)

filmden bahsetmeyeceğim.. ben çok beğendim.. özellikle vermek istediği mesaj çok iyiydi.. ilk yarım saat içinde uyuklayan mischief (uykusuzdum ne yapayım :( ) filmin sonunu heyecanla bekler olmuştu.. naçizhane tavsiyemdir :)

yine de üzüldüm değişmesine.. önceden de bahsettiğim istiklalin tamamen değişmesine canım sıkılıyor sanırım.. orası öyleydi yky'nin önünde duran madalyalı/rozetli adam kendine hastı, istavrit yanık değildi, megavizyon teknosa değildi,avrupanın en büyük mangosu istiklalin göbeğinde değildi v.s v.s

ps:rüya sineması hakkında bir bilgin yoksa buraya kadar boşuna okumuş olabilirsin seni şöyle alalım istersen..

genelde çiftler hakkında yorum yapmam.. herkesin ilişkisi kendine, yaşadıkları kendine der geçerim ki öyle de olmalı bence..ama istiklali yukarıdan gören bir cam kenarında yanıbaşında bizlerin olduğunu bile bile ağzına soktuğun koca patatesin diğer yarısını sevdiceğine ısırtmak nedir allasen.. hele ki bunu yapan zarif olması gereken bayansa.. kafamı çevirdiğimde ağzında gayet iri bir kızartmış patates varken oğlanı dürtüp ısırtmaya çalışırken gördüm ya, o an bütün yediklerimi ortaya dökebilirdim sanırım..

mimi yazmaya üşeniyorum yine.. bir ara yazacağım inşallah.. hep aklımda kendisi..
vudu kızı sLn bir kaç kore filmini beğendik diye bütün uzakdoğuyu evimize taşıdı, izlemem gereken dizilerim var, fotoşorta el attım eğer kurmayı becerebilirsem harikalar yaratacağım.. oof of çok işim var :P
5 Responses
  1. CaRtMaNtR Says:

    Salon denince Süreyya Sinemasını hatırlarım eski bir opera salonundan (şimdi yine opera salonu olarak hizmet ediyor ve hatta hayatımda ilk operayı orada izleme gibi bir hedefim var hala bu nedenle :D )sinema salonuna çevrilmesinden süslemeli tavanlı balkonlu enfes bir salondu.

    Birde uzakdoğu sinemesi denince yaşıtım pek çok erkek gibi (bu noktada asıl suçlu bruce lee'dir) uçan tekmeli vurdulu kırdılı filmler bekleyen biriyim. Kapı gıcırtısından korku unsuru yaratılmasına hala alışamadım :D

    Son olarak bahar temizliği aslen bahar tembelliğinin kaynağıdır


  2. The Metonian Says:

    Yeni Rüya'nın eski halini bilip de oraya gitmek başarısını ve cesaretini gösterdiğin için tebrik ediyorum seni (:


  3. Selin Says:

    genç ve cahil bir yavrucakken girmiştim ben oraya :D eski halindeyken yani :D "kızlar burası size göre bir yer değil" demişti adam :D dur bir ara anlatayım onu ya :D

    bahar temizliğini göreceksin sen :p yazlıkların çıkarılması gerek ve bugün çok uygun bir gün :D

    uzakdoğu filmlerini izlemeyi sen de benim kadar istedin itiraf et, bütün suçu bana atmışsın. ayıp :@
    :p


  4. Canan Says:

    @Cartmantr
    daha çok avrupa yakasında vakit geçirdiğim için gitmedim hiç oraya.. ama merak ettim sen böyle deyince :)

    ben de kız olduğumdan dolayı olsa gerek ekranda dövüşen insanlar görmek rahatsız ediyor.. jackie chan, bruce lee v.s filmlerini o yüzden sevmiyorum, yolda kavga gördüğümde bile uzak duran biri olarak =)

    aslında korku sinemasının uzak doğululara sanıldığından çok ihtiyacı var bence.. amerikan yapımları gençleri ormanda kaybedip öldürmekten bıkmadı çünkü hala..

    ben hiç öyle düşünmemiştim.. diğerleri bahane olarak kullanıyor olabilir bence =)


  5. Canan Says:

    @melankolikdeli
    festival olmasa ve alternatifim olsa hayatta girmezdim :) cesaretten ziyade zorunluluk diyelim (:

    @sLn
    yapma dostum yaa sınavların var senin otur ders çalış :D

    yok cnm sana atar mıyım ben senden daha çok istedim zaten.. şaka benimkisi :D