bir metrobüs incelemesi

okulumla evimle ya da çevremle hiçbir şekilde alakası olmadığı için düne kadar hiç binmemiştim.. vasıtasız kalsam da tekrar biner miyim bilmiyorum.. şöyle başlayalım..

vasıtanın arkası bildiğimiz şark köşesi.. ortası köşe koltuklarınki gibi, bildiğimiz otobüs koltuğu değil.. ilk oturduğunuzda biri çiğ köfteyle, sazla gelecek gibi geliyor..

aynı şark köşesinde koltukların alçak ve yüksek olması hiyerarşik düzeni çağrıştırsa da motordan dolayı öyle olmasını umuyorum.. zira en alt tabakada ben vardım, bozulurum :P

yine aynı şark köşesine 7-8 tane alçak merdivenle çıkılıyor.. vasıta hareket halindeyken bir insanın onları tırmanıp yerine oturması zor olsa gerek..

öğlenin ortasında bile tıklım tıklım olduğunu düşünürsek insanların rahatı değil çabuk ulaşımları gözetilmiş demek ki.. eeh ben de yavaş ama rahat olanı tercih edeceğim için benim için gereksiz bir ulaşım aracı.. yaşasın vapur =)

bana mı denk geldi bilmiyorum ama insanın ilk bindiği vasıta defalarca stop eder mi yahu.. bu kadar mı bahtsızım.. kendimi "yok canım bindiğimde de bozuktur o" diye kandırmak istiyorum müsadenizle..

metrobüs adını hiç sevmiyorum.. o kadar sevmiyorum ki kullanmak bile istemiyorum.. o yüzden çeşitli isimler söylüyorum seslenirken.. favorim troleybüs.. evet elektrikle işlemiyor biliyorum ama yer altından da gitmiyor ki metro diyelim 8-) hiç olmazsa troleybüste bir sevimlilik, bir bizdenlik var.. metro deyince aklıma tek gelen koşturan insanlar..

tramvayda ve metrolarda göremediğimiz, en son yeşil otobüslerde de mevcut olan tuhaf yükseltiler bunda da mevcut..içinden bir mini bar çıkacak diye bekleyebiliyorsunuz.. yurdumun kendini çevik sanan kızları gelip oturuyor.. ama aynı kıvraklığı aşağı inerken gösteremedikleri için yardım almak zorunda kalıyorlar.. demek ki neymiş o boşluklar boş kalmalıymış ;) ayşe gel kız kalkamıyorum dersen rezil olurmuşsun.. (ayşeyi uydurdum,hatırlamıyorum)

genel izlenimim ölüm-kalım meselesi olmazsa binmeyeceğim yönünde.. zaten deli gibi kalabalık olan köprüyü tek bir vasıta için kapamayı adil görmüyorum.. onun dışında her yerde sıkış-tepiş olmaya alışan halkımız bir vasıtada daha aynı şeyleri yaşıyor.. en azından durakta yatan o kadar otobüsün parasını, yol yapım masraflarını amorti edebilecek mi, ona bile ömrü olacak mı bekleyip göreceğiz.. ama pek umutlu da değilim..
4 Responses
  1. CaRtMaNtR Says:

    hala üniversite öğrencisi olsam şüphesiz metrobüsü çok sık kullanırdım. ama o dönem geride kaldığından daha hiç binme şansım kalmadı. unutmadan belirteyim eskiden aynı hatta avcılara kadar otobüslerde aşırı derecede kalabalk olurdu


  2. Canan Says:

    benimki 34A idi, edirnekapı-söğütlüçeşme hattı.. avcılar metrobüsü ne durumda bilmiyorum o yüzden :-/


  3. The Metonian Says:

    arkadaş zorlamasıyla bindiğim ilk ve son metrobüs seferimde ben de benzer şeyleri hissettim. tek fark aşırı kalabalık değildi. ne olursa olsun yaşasın vapur kardeşliği :D

    ha bir de şu var : "daha da binmem metrobüse !"


  4. Canan Says:

    benimle aynı şeyleri düşünen birileri olduğunu görmek güzel yalnız olmadığıma sevindim :D

    daha da çağırsalar da binmem hatta.. şöför mü çağıracak bilemiyorum ama :P